Ptjaa..

Usch vad tråkigt jag har just nu. Jag gör ingenting verkligen och idag har jag inte gjort något direkt heller. Det har liksom varit en sån dag, då allt har stått helt stilla. Jag har tänkt, jag har varit hungrigare än vanligt och jag har inte fått någon direkt rast idag. Såna saker brukar vanligen göra mig sur och grinig men jag är inte det. Jag är bara trött. Känner att jag skulle kunna sova en hel dag. Kanske har med snuset att göra men jag tror inte det.

Har inte haft några direkt bekymmer med att jag tog den "sista" i typ fredags. Jag tog väl någon i lördags, snodde nog någon av T. Ska inte ljuga, absolut inte. Men utöver det har jag kunnat gå in i butiker utan att ens titta åt snuskylen. Märkligt.

Det enda jag känner är jobbigt är risken att gå upp i vikt av att sluta snusa. Alltså; kolla slutasnusa.se eller va det heter. Där skrivs det att en person som snusar väger mindre än vad personen skulle gjort om han/hon inte snusade för att snuset får upp pulsen och därmed på nåt vänster påverkar ämnesomsättningen. När man slutar snusa blir det som så att det avtar, pulsen går ner och därmed också ämnesomsättningen. Några kommentarer på det tack?!

Nu äter jag inte mer än vad jag ska ändå. Dagligen äter jag det jag ska äta och inget mer men igår och idag har jag varit så jävla hungrig! Jag blir galen! Inte äter jag mer för det, men jag är konstant hungrig och det är skitjobbigt! DET blir jag galen på, inte att jag inte "får" snusa.

Jag ser det inte som att jag inte "får" - jag försöker leva på känslan jag har i munnen nu - till skillnad emot tidigare. DET driver mig. Att se mina naglar med vita kanter och känna att jag inte luktar snus - DET driver mig.
Att veta att alla pengar jag skulle lagt på snus automatiskt hamnar i en burk som jag sen får göra vad jag vill med - DET motiverar mig! (Tro mig, det blir en jävla massa pengar!)

Hur det än blir i framtiden behöver jag denna brejk nu. Jag bryter med snuset och tänker inte "börja" igen. Jag känner mig renare i kroppen. Säkert en illusion bara men shit vad mycket bättre det känns (speciellt i munnen).

Undrar vad jag ska göra för pengarna jag lägger undan.. Hmm..

Nu ska jag försöka hitta på något vettigt. Känner mig inte jättemotiverad direkt.

Ikväll blir det träning (om jag hinner). Igår blev det inte någon - min fot var dum. Tänkte nog sola en stund också men det lär ju bli sent eftersom att jag jobbar sent - både idag och imorn.

Nä nu får jag ta mig i kragen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback