Sluta snusa...

Jag har haft en 1 ½ dagars helg och det är inte fullt tillräckligt kan jag tala om.
Jobbade i lördags, hade tagit på mig ett extrapass och då får man hålla sig till det.

Åkte efter jobbet till Veddesta och kollade billiga skor, åkte därifrån med två par, 2 st ljusfat och 2 kaktusar (!)
När jag kom hem var jag trött och gjorde den utlovade smörgåstårtan till min sambo. Det var något som jag lovade att han skulle få när han tagit körkort.

Igår, söndag, åt jag en alldeles för liten frukost (måste lära mig det där) och åkte sen och tränade kickbox (sparring) med Åsa. Det var kul, givande och en bra erfarenhet att sparras med någon man inte tidigare mött. Fick in några bra slag och de sparkar jag satte baktill på Åsa, de kändes som gjutna. Skön känsla efteråt!

Har nu kommit fram till att jag ska lägga kickboxen på hyllan ett tag. Har inte tränat speciellt intensivt denna termin ändå, har inte känt samma glöd som förut. Halva ligan är borta från klubben och det gör mycket för helhetskänslan där. Inte samma sak längre.

Kör nog igång igen till våren. Lite lättare då att ta sig dit, slippa stå i kylan med hundra lager kläder på sig och en stor fet väska med diverse saker i. Jag orkar helt enkelt inte längre. Orkar inte åka dit, när jag har ett gym 100 m hemifrån som jag har tillgång till alla dagar i veckan. Jag ska satsa på det istället. Skönt det ska bli att kunna känna att man ska hem direkt och byta om för träning, istället för att kuska runt på tunnelbanan och gå i slask för att träna och sen ta sig hem efteråt.. Den långa vägen hem efter passet - alltid lika trist.

Nej, motivationen till att åka och träna i stan existerar inte just nu. Det gör inte så mycket. Jag håller igång ändå.


USCH vilken seg morgon idag! Det är tredje dagen som snusfri och jag är trött, seg och hungrig. Jag vill ha mat, sömn och min mysiga värmekudde intill. Det skulle vara en perfekt dag för mig idag känner jag.


Igår var det ju 1a advent, vad det nu är bra för. Har hört att man ska börja julpynta och sånt där, och jag har liksom inga bra idéer vad gäller såna saker så det blir lite glitter runt spegeln och blå lampor på balkongen. Hade tänkt att vi skulle ha en ljusstake i köksfönstret också men den gick sönder efter en kvart. Jävla skitsaker!

Ska köpa nåt helt annat i pyntväg har jag bestämt. Vad vet jag inte än.

Jag tyckte att det passade med lite julgodistillverkning igårkväll, så jag tog och gjorde mintkyssar. Det har alltid varit mitt favoritgodis under julen men de är alltid så fruktansvärt dyra! Ni vet de där mintplattorna med en liten chokladprick i mitten? Såna gjorde jag.

Bilder på mitt mästerbak kommer upp senare.. De är inte lika jämna och "fina" som de man köper. Dessa är asymmetriska - smakar nästan ännu bättre än orginalet! Måste tillägga att jag är mäkta stolt över att lyckats med dessa på första försöket! Är sjukt dålig på att baka!

Usch. Vad jobbigt det är när man tänker "nu ska jag ta en snus" och sen komma på att man inte har nåt snus och inte alls ska ta en snus. Skit också.. Men jag SKA klara det. Jag får en belöning om jag slutar. Eller ptja, jag kan få hur många belöningar som helst för pengarna jag sparar in på att inte köpa snus. -PEPP!!-


Nu får jag kramp i mina händer och fingrar. Adjö så länge.



Kommentarer
Postat av: Mammisen

Man ska göra DET man vill NÄR man vill. Och att bara kunna slinka ner till nåt som ligger en minut bort är väl perfekt.....



Förresten du vet väl att dom egentligen heter negerkyssar, mintgrejerna?? ;)

2010-11-30 @ 23:22:05
Postat av: Mammisen

Btw så kommer nog det gamla namnet på karamellen från den här tiden när den gängse bilden för svarta var så här

http://www.sojones.com/wordpress/wp-content/uploads/2010/06/sambo2.jpg

2010-11-30 @ 23:27:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback