En till..

En lista till då den förra verkade poppis! Ja, jag har tråkigt..



1. Tre namn jag lyssnar till:
Michelle, Micha och Mischkin

2. Någonting jag tycker om med mig själv: Att jag är social

3. Någonting jag inte tycker om med mig själv: Att jag vill ha allt på en gång

4. Detta är jag rädd för: Döden - har svarat på det i det tidigare inlägget

5. Tre saker jag vill ha varje dag: Frukost, kaffe och medicin

6. Tre saker jag absolut inte kan göra: Räkna ut svårare mattetal, growla och rita/teckna

7. Detta tycker jag om att göra: Träna, sjunga och drömma

8. Detta vill jag göra just nu: Sitta hemma i soffan med tända ljus, nytränad och nyduschad med bästa kompisen och prata om livet i allmänhet

9. Bästa känslan (just idag): När jag lyckas

10. Värsta känslan (just idag): När jag är rädd, osäker och känner mig otillräcklig

11. Egenskaper jag gärna ser att min partner har: Han har allt som är bra och lite till :)

12. Är jag kär just nu? Ja. Just nu är jag inne i en "extra kär" period.

13. Jag vill gifta mig Jag vet inte. Det vore väl mysigt. Är osäker. Om det känns nödvändigt senare och T friar någon gång så JA! - hahaha..

14. Följande tre saker vill jag göra innan jag dör: Driva ett företag helt själv och kunna ta ut lön, ha hund igen, få barn

15. Min käraste ägodel: Tavlan på min Prins

16. Något jag vill ha i present: En sladdlös dammsugare i någon cool färg

17. Detta har jag på mig just nu: Kläder

18. Favoritkläder: Mina svarta, tunna mysbrallor med benvärmare uppdragna till knäna och tofflor plus min mysiga, långa tröja som jag fick av mor min.

19. Favoritdjur:
Hund på första plats, råtta på andra plats och häst på tredje

20. Följande musikstilar tilltalar mig mest: Rock/Hårdrock på förstaplatsen. Dock är jag allätare annars så en del latinomusik som man kan dansa till är poppis hos mig. Gillar spirituell musik typ Enya och maffig klassisk musik också. Reggae på sommaren (minst två låtar i alla fall) är barndomsminnen för mig.

21. Favoritlåtar just nu: Alla Avenged Sevenfold låtar på skivan "Nightmare" - även en som heter "Illusion" med ett annat band.

22. Roligaste/tråkigaste ämne i skolan: Matte och geografi

24. En bok jag älskar: Skriet från vildmarken

25. En film jag älskar: Kan omöjligt välja en

26. Tv-program jag gillar: Efterlyst

27. Favoritdoft: Någon Dalí doft (de flestar doftar underbart!)

28. Detta äter jag gärna: Koreansk mando med sesamgurka och kimchi

29. Dricker helst:
Voda! (vatten på tjeckiska för den som inte förstår..)

30. Favoritgodis: Har inga favoritgodisar tror jag. Kanske såna där mintkyssar man äter runt julen..
.. eller chokladkolan jag gjorde förra julen.

31. Hit vill jag gärna åka på semester: Någonstans där det är varmt och det finns parasoll så T kan gömma sig i skuggan. Någonstans där det inte finns äckliga insekter.

32. Färg på mina ögon: Blå typ, men melerade ibland.

33. Min längd: 171 cm

34. Jag tror på: övernaturliga saker. Sådant som är svårt att förklara. Nu menar jag inte tefat och rymdvarelser. Mer spöken i så fall.

35. Jag spelar: lite bas men inte så bra som jag vill.

36. Person jag beundrar: Min mor utan minsta tvekan. Du är fantastisk.

37. Så här bor jag: I en 3a med min sambo, T. En bostadsrätt i en förort till Sthlm.

38. Antal döda krukväxter i hemmet: Typ 1 - de andra har jag lyckats med för första gången ever!

39. Det här tänder mig: jag vill  inte skriva om vad som tänder mig i min blogg. Känns skumt.

40. Det här gör mig avtänd: DET kan jag skriva. Dålig hygien! Kasst självförtroende / alldeles för mycket självsäkerhet

41. Favoritfärg: Svart, Svart, Svart, och lite vitt och ljuslila kanske.

42. Favoritcitat: Carpe noctum kanske. Kass på citat.

43. En hemlighet jag vet: Jag vet en del men det är ju hemlisar, idjot!

44. Bästa present jag fått: Fantastiska föräldrar! Det räcker långt!

45. Senast köpta skiva: Oj. Köper aldrig skivor.

46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är: Ögonen och mina läppar kanske.

47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är: tjockleken

48. Udda förmåga/egenskap: Kan plocka upp nästan vad som helst med tårna! hahaha..

49. Om jag vore ett djur skulle jag vara: Surikat har jag ju sagt!

50. Vad lyssnar du på just nu? Avenged Sevenfold

51. Vad har du gjort/ska du göra idag? Idag ska jag försöka härda ut dagen.

52. Var är dina föräldrar födda? I Sverige, båda två.

53. Vad är det senaste du installerade på datorn? Pff.. Öh.. Iphonen!

54. Vilken är din favoritrestaurang? Sorbon

55. När badade du i en pool senast? Kan ha varit sist jag var utomlands.. Dvs sommaren 09

56. Har du varit med i någon skolpjäs? Ja. Drottning Kristina hette den.

57. Hur många barn vill du ha? 2 stycken tack?

58. Vilken musikstil tycker du mest illa om? Hiphop och RnB som saknar bra texter = nästan all sån musik.

59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet? Vilket jävla val?

60. Vad har du för TV-kanaler? En del.. Orkar inte skriva alla

61. Har du åkt moped någon gång? Faktiskt inte! haha, den väntade du dig inte va?

62. Har du busringt någon gång? Ja, massor av gånger!

63. Har du fått felparkeringsböter? Oh yeah!

64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm? ALDRIG!

65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt? Kan vara USA

66. Har du en egen trädgård? Nej tyvärr inte

67. Vilken är din favorit bland tecknade serier? Serier som på TV: Family Guy, South Park.

68. Kan du alla orden i nationalsången? ja!

69. Badkar eller duschkabin? Badkar it is!

70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden? Jag vet inte..

71. Favoritpizza? Äter inte pizza

72. Chips eller popcorn? Chirre men inget just nu tack.

73. Vilken färg på läppstift använder du? Använder inte sånt trams (oftast)

74. Har du rökt jordnötsskal någon gång? Nej? Det vore väl jävligt dumt om man är jordnötsallergiker och btw: varför i helvete ska man göra det?!


75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling? Nepp

76. Apelsin- eller äppeljuice? Päppel

77. Om du ska bjuda på middag, vad blir det då? Det blir bra? Det blir hyfsat god mat :)

78. Favoritglass? Mangosorbet - har alltid varit den.

79. När röstade du senast? I valet som var nyligen..

80. När åt du en hemodlad tomat sist? I somras.

81. Har du vunnit en prispokal någon gång? Nej men medaljer :)

82. Är du bra på matlagning? jorasåatt.. ibland, när jag känner för att lägga energi på det.

83. Klarar du att tanka själv? jaaaaaa

84. Har du beställt något från något av de där shoppingprogrammen som går på reklamteve-kanalerna? neeeeeej

85. Pepsi eller Coca Cola? inget av dem tack

86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb? ja i nästan alla mina jobb, jeden tag!

87. Vad var det senaste du handlade? Det var nog clementiner

88. Har du kräkts offentligt? Nepp

89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken? Har hittar min kärlek, lite pengar på det vore inte fel.

90. Tror du på kärlek vid första ögonblicket? Ja

91. Har du ringt något betalnummer? Hmm..?

92. Kan man vara vän med sitt ex? Jora!

93. Vem var det du besökte på sjukhus senast? Det var nog min mor efter en operation

94. Hade du mycket hår som liten bebis? det vet jag inte? hade jag det mamma?

95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar? Ingen koll på det..

96. Vad har du i din väska? En massa saker; kalender, två mindre anteckningsböcker, plånbok, nycklar, pennor, hårspännen, en vaselinburk och ptja.. en cd skiva.

97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig? Pratar med T

98. Vad är du tacksam för idag? För mina föräldrar, för min T, för vännerna och alla bra mänskor runtomkring oss och för det vi har.

99. Var hittade du den här listan? Någonstans på nätet

100. Tre personer jag vill ska fylla i denna enkät: Lalala-Lindaa, Sannan och Lena tycker jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback