Tuffa dagar

Jag lär mig fortfarande. För varje sak jag gör lär jag mig något nytt.
I helgen lärde jag mig, även fast jag egentligen visste redan innan.
Ta lärdom av allt, det är vad jag ska tänka på att göra.

Om det är något jag älskar att göra så är det dessa saker:

- Åka till mamma och pappa och fika och prata skit
- Bara vara hemma, baka bröd och läsa en bok och mysa i mina myskläder
- Vara hemma med ett härligt sällskap, tända ljus och musik
- Vara ute på en promenad i ruskigt väder, bli blöt i ansikte och hår och komma in i värmen och ta en härlig dusch
[that is qualityyyyy]
- Somna i soffan när man vet att man egentligen inte borde
- Att nyduschad och fräsch kura ihop sig i soffan med en kaffe eller en kopp te
- Träna och bli fullkomligt skakig i hela kroppen för att sen vara helnöjd och tillfreds
- Se sin familj och sina vänner lyckliga, på bra humör och nöjda
- Att lyckas med saker, vad man än tagit sig för att göra - se resultat
- Av en slump höra en gammal dänga på radion som man nästan glömt av [lyckorus]

Åååhh.. sitter och drömmer mig bort.

Tortyrveckan är igång. Jag har själv beslutat att jag ska gå igenom minst två veckor med intensiv träning och striktare kost, helt enkelt av den anledningen att jag känner att jag vill och behöver det just nu. Lätt att tappa motivationen när hösten är rå och kall och man inte vill ta sig ut. Det är iofs inte så att det är motigt just nu, men jag har haft otur med migrän och diverse andra saker vilket ha lett till att träningen fått lida senaste veckan och det känns inte bra.

Som plåster på såren, jag har ju träningsabstinens - så ska jag på lördag och söndag köra två "pass". Eller ja, ett pass på gymmet på förmiddagen och en snabb promenad på eftermiddagen båda dagarna. För att få saker och ting att släppa lite. Känner att jag behöver ännu mer rörelse, är så stel och slö nu.

Ska till hälsokosten efter den 25e också, för att skaffa lite körsbärsdryck och div annat.

// Chii is out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback