Sleepless in Stockholm

Usch vilken natt..

Kunde inte somna då telefonen vägrade tystna i tid. Låg och grubblade på saker och ting och det slutade med världens hjärtklappning som jag sällan har haft tidigare. Kändes som att hjärtat skulle sprängas, hur lätt är det då att somna, när blodet svischar fram i kroppen sådär?! Vet inte varför jag fick sån hjärtklappning, men det var obehagligt.

TV helvetet ville inte alls igår. Avbrott i hela Västerort tydligen. Jävla skitcomhem! Visst att shit happens men det var inte läge igår tyckte jag. Jag ville glo på TV för en gång skull men det fick jag inte. Buhuuu!

Igår jobbade jag över och trodde att jag skulle kunna träna som vanligt men icke. Fotjäveln är dummare än någonsin! Har så ont i den hela tiden, i aktivt läge, i avslappnat läge. Det är stortåledens och plantarfascians fel. Jaha säger ni, och vad är det? - Det tar vi en annan gång...

Hur som helst så är det enda jag kan göra att vila foten och det är ju inte riktigt något jag är kompis med. Att bara vara och vila. Aldrig säger jag.. Nästa träningspass blir på cykeln - då avlastar man fötterna lite i alla fall. Får se hur det funkar, har nämligen ont både på inre sidan, halvt under och utmed fotens insida och runt stortåleden. Egentligen borde det gå, om jag har tur, att träna utan någon smärta. Å andra sidan är det en risk att jag får ont ändå när jag tar i och trampar (det gör ju ont nu när jag bara sitter med foten i avslappnat läge..)

Nu fanns det inte mycket mer att tillägga.
Mja, det är dag 5 och jag har inge problem so far.

Out //

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hej stumpan!

Kunde inte kommentera på inlägget nedan, så jag skriver här :) Tänkte bara säga säga att viktökning är vanligt när man slutar röka, så jag kan tänka mig att det är samma med snus. Jag tror dock att det mest har med att göra att man ersätter ett beroende med ett annat, t.ex. mat, godis, choklad och sånt gott. Liksom för att ha nåt i munnen.

Tror det mesta sitter i huvudet, så det gäller nog att ge sig satan på att sluta :)

Jag menar, kan andra så kan väl vi? :D Man får väl tänka på det som motiverar en, och sätta gränser för sig själv u_u



Synd att TV'n dog, kan ju verkligen behövas ibland för att få tankarna på annat håll :/



Puss puss

Sanna

Postat av: Micha

SÖTNOS-SANNA!



Jo jag vet att det mesta är psykologiskt och det har jag inga större problem med faktiskt. Däremot började jag grubbla på just det jag läste på slutasnusa sidan - att det skulle göra nåt med förbränningen. I efterhand när man tänker på det är det ju isf minimalt vad snus eller cigaretter gör med förbränningen. Annars skulle ju folk röka och snusa ihjäl sig för att bli smala (smalare) eller så.. Helt övertygad om det, och något sånt "mirakelmedel" för viktnedgång är det ju inte..



Man blir bara lite förbryllad ibland när man läser vad folk skriver, och speciellt under en tid man försöker fokusera på en sak men störs av allt annat.



PUSS PUSS FINA!

2010-12-02 @ 09:49:16
URL: http://chii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback