Dilemma

Två dagar kvar till Julafton och jag är i stort behov av sömn. Jag känner att det är det, sol och träning som jag behöver allra mest just nu.

Jag är arg och frustrerad på mig själv – jag har nämligen ett problem (alla som tränar fattar säkert varför jag tänker som jag gör.)

WorldClass. Där tränar jag och har gjort till och från i några år. I början (några år sen dvs) hade de jättebra pass och jag tyckte att jag kunde välja och vraka mellan en massa olika pass som var väldigt givande för mig, och till en kostnad av 299 i månaden tyckte jag det var väldigt bra faktiskt.

När jag för 9 månader sen (eller nåt) blev medlem på nytt får jag betala 399 i månaden.

Jag har ju (kanske som bekant) också tränat en del kickboxning och på klubben där jag tränar har de nu höjt priset från 1700 till 1900 för en termin (som inte ens är ett halvår exakt).

Ett tag har jag därmed betalat både 1900 och 399 i månaden för träning. Jag tycker att det är rätt mycket pengar.

Nu står jag inför ett litet dilemma. Jag vet nämligen inte om jag ska träna kickboxning så pass mycket i vår att det blir värt 1900 – jag vet därmed att det lutar INTE åt ett klippkort på 850 kr för 10 gånger – förmodligen tränar jag flera gånger än 10 om jag ens tränar något alls där.

Okej, så då utgår jag ifrån att jag betalat 1900 kr för en termin i alla fall.

Mitt WC dilemma då: När jag reggade mig på gymmet så var enda sättet att få så låg månadskostnad som möjligt att binda upp mig på längre tid. Jag blir vansinnig på mig själv för jag är en sådan som inte gillar att vara låst till saker. Nu får jag stå mitt kast tydligen.

Mitt kort går ut 2013 – skaffade det någon gång detta år (om det var Maj kanske.. måste kolla mina papper..) TVÅTUSENTRETTON!

Är man en idiot eller vad?! Mitt största problem är inte att det är lång bindningstid på det – för om WC hade hållt sig till sitt superbra gruppträningsschema som de hade tidigare och inte valt att plocka bort bra pass – då hade jag kanske tyckt att det varit värt det och inte sagt ett ord om det. Passen som de har plockat bort är DANCE, POWERBOX och AFRIKANSK DANS.

Det sistnämnda passet har de endast måndagar kvart i nio på kvällen. Jag sover vid den tiden (typ).

ILLA!

Sen är det så att jag inte tränar spinning, för jag tycker det är pisstråkigt, jag tränar inte heller så pass mycket styrka att det är värt månadskostnaden och passen jag har gått på har jag gått på bara för att jag måste, men jag tycker inte de är bra. Några få pass är bra och det beror endast på instruktörerna.

Sedan ett tag tillbaka har WC i Vällingby bytt ut sina gamla pass till att följa något som heter Les Mills. Helt värdelöst i mitt tycke. Jag gillar inte uppläggen. Det var mycket mer givande förut när instruktörerna lade upp sina egna pass. Det blev bättre variation på passen.

Nu är det så att gymmet jag tränar på (i Vällingby) är ett väldigt bra gym och har väldigt duktiga och trevliga medarbetare och instruktörer – dem är det inget fel på alls. Gymmet är jättefräscht och bra på alla sätt men detta passar inte mig längre.

Har däremot hittat ett annat ställe jag vill börja träna på och det råkar vara en simhall. Där har de gruppträningar, vattengympa och gym till ett mycket bättre pris och dessutom: ingen bindningstid. Det är på vägen hem från jobbet (perfekt!) och jag har varit där tidigare och simmat och tycker bra om hallen. Jag som älskar all form av dansträning kan bara välja och vraka bland deras pass och dessutom inte behöva kissa på mig när jag ledsnar på det stället – för det är ju ingen bindningstid!

Fråga: hur fan gör jag nu?

Har tittat på blocket och kollat överlåtelser där och det ligger en massa träningskort ute (just WC kort) där samtliga gäller på alla anläggningar – mitt gäller bara i Vällingby. STOR NACKDEL! Dessutom har samtliga kortare bindningstid..

WorldClass har dumt nog regler som säger att man inte får säga upp kortet, det måste överlåtas mot en avgift på 500 kr. Jag kan lätt tänka mig att betala den summan rakt av, bara jag hittar någon som vill ha mitt kort.

Någon som har ett intresse av styrketräning med jättefina och bra maskiner, frivikter, spinning och solarie (ingår ej men billigare än andra ställen om man vill lägga till 100/mån) till bra pris… Det är vad jag söker.

Tips? Någon?

Nu är läget sådant att jag inte vill träna där men tränar för att jag måste. Jag tänker inte betala 399 i månaden för träning jag inte utnyttjar… HJÄLP!

 

 


Kommentarer
Postat av: Suzan

sätt upp en annons på gymmet i vällingby?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback