Clementine

De säger att man ska äta flera mindre mål om dagen.
Jag orkar inte äta var tredje timme, känns helt hopplöst.
Problemet med det blir ju att då jag äter en liten lunch (har inte ett så energikrävande jobb) så blir jag ju småhungrig några timmar efter men liksom; hur många lådor med frukt/grönsaker/mat ska man ha med sig till jobbet egentligen? Vet att det ska vara små portioner så man kan ju blanda allt i en låda, men så ska man ju kunna äta det också.
Lite svårt i en reception man inte får lämna. Kan inte gärna sitta och smaska heller hur som helst.

Jaja. Jag äter en clementin nu i alla fall.
Den är god.

Givande för er att veta va?

Idag fick jag höra en mycket underlig kommentar på lunchen.
Jag sitter och äter mitt emot en annan person i lunchrummet och denna tittar väldigt konstigt på min mat, som idag bestod av lite potatismos och tomat (inga kommentarer på min mat är nödvändiga här = jag SKA äta så).

Personen reser sig och harklar sig. Så säger han: "Har du med dig matlåda?" Jag tänker i mitt stilla sinne; öh ja, du som stirrat på min matlåda borde fatta att det är mat hemifrån..
Jag svarar "Ja" lite frågande och han är tyst en stund och säger sen: "Det har ALDRIG jag haft."

Hmmm.

Min tanke blir då:
A) Ville han "skryta" med att han har råd att köpa matlådor?
B) Ville han pika mig då han faktiskt vet (vi har pratat förut) att jag inte kan äta vanlig mat hur som helst, bara för att?
C) Är han knäpp?


Knasiga människor vet jag att det finns gott om - tyvärr.


Jag tror att jag ska äta en banan nu.
Så rolig är min blogg! (en förklaring till varför den dör i årskiftet...)

/ Out


Kommentarer
Postat av: Mammisen

D) Eller är han avundsjuk eftersom han aldrig har hemlagad mat med sig??? Förvänta dig inte att du ska veta precis vad han tänker ;)



Bra att ha sånt som tar lite tid att äta som mellis, typ hel morot....



Allt passar inte alla, kanske bättre för din del att äta färre mål och ordentligt och bara små mellanmål??



Kraaaam//Lena

2010-12-10 @ 14:27:03
Postat av: Andrej

Svaret är C.

Tråkigt att du slutar blogga.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback