091030 - Lärovecka

Sitter på mitt gamla jobb igen. Blev inringd imorse, då ordinarie vakten här är på kurs och behovaren som skulle jobbat i hans ställe blev akut sjuk. Typiskt dock att det sker på min sista lära för denna vecka. Idag hade det varit perfekt att sitta och gå igenom diverse saker för nya jobbet skulle vara i stort sett dött idag med tanke på att det är röd dag imorgon och nästan alla anställda är lediga.

Så blev det inte, istället är jag här med Carina och Madde (är jätteglad över att träffa dem igen) och sitter och skriver blogg. Dötid här på morgonen, får se hur eftermiddagen blir. Skulle behöva sluta jobbet halv fyra idag (som jag egentligen skulle) för det är en del saker som ska fixas, men det ser ut som att jag måste vara kvar till kvart över fyra... Typiskt en fredag bara, när jag har så mycket att fixa.

Annars har det gått hyfsat bra på nya jobbet faktiskt. Mycket att lära bara, många dataprogram och kvittenslistor, andra ärenden och personer man ska känna igen. Mitt fel är ju att jag brukar lägga ribban så högt, och vara väldigt självkritisk - det har jag känt av en del under veckan som gått och jag är otroligt rädd att göra fel med saker och ting, innan allting sitter i ryggmärgen liksom.. Well, vi får se. Har i alla fall en jättego kollega som jag ska jobba med och det är jag glad för.

Statusen hemma är stabil just nu. Byggfirman som ska komma och lägga golvet, kom igår morse och kontrollerade ytan och hur de ska göra. Så förmodligen på måndag får vi nytt golv. Ska bli riktigt skönt faktiskt, för då kan jag börja sätta upp hyllor och göra vardagsrummet precis som jag (och Tim) vill ha det.

Sedan ska det nog nyinvigas tror jag, när vi fått nya soffan dvs - det tar några veckor till, i värsta fall fyra veckor till..

Har inte hunnit umgås något med någon denna vecka, kommer nog inte göra det heller, för jag vill ha min avkoppling och kunna känna att jag är helt ledig och få tid för mig själv. Får se hur det blir i nästa vecka, om det släpper lite ju mer jag lär mig på nya jobbet så kanske jag kan träffa lite vänner emellanåt också.

I helgen är det inte planerat så jättemycket. Lär ju ta hem hunden ikväll och lämna tillbaka honom imorgon för att sen åka och titta på lite saker till vardagsrummet (och skor till mig, för jag har inte många par kvar..)..

Ha en trevlig dag nu, allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback