091024 - Lördag

Igår var sista dagen för mig på mitt jobb. Ska ju byta jobb och börjar redan på måndag på mitt nya. Känns superbra, skönt, jävligt läskigt och pirrigt men det blir nog bra i slutändan!
Hade avslutningsfika igår på jobbet och alla hade samlats, jag var rörd och fick höra så mycket fint som folk sa till mig. Har aldrig känt mig så uppskattad på ett jobb förut. Kramade alla hejdå, men jag kommer med all säkerhet att gå förbi och hälsa på längre fram, det bara måste jag då alla är så härliga där!

Kom hem, var lite ilsk, men det tror jag har med alla känslorna att göra. Tim drog iväg till en kompis och jag gick över till grannen (vi var tre grannar, bara tjejer) och åt mat och drack vin. Drack två glas, sen var jag slut. Jag är inte en normal 24 åring, men det skiter jag i. Jag är faktiskt stolt över att inte behöva alkohol för att ha trevligt eller för att "dricka något gott". Bubbelvatten är enligt mig det godaste som finns, förutom kaffe förstås. Nöjer mig med relativt lite faktiskt.

Detta har fått mig att fundera en del. Många som jag träffar och går på fest hos brukar kommentera när jag inte dricker. Skit i det, pika mig inte för att jag kör bil eller vill vara nykter, jag bestämmer själv över mina val. Jag pikar inte dig för att du dricker, so just stop it. Det finns en del människor som väljer att vara nykterister och det brukar vara av goda anledningar. Jag tycker sådant är bra. Personligen kan jag absolut avnjuta ett glas eller två då och då men det är mer sällan faktiskt. Alkohol i större mängder ger mig inget annat än illamående, ont i magen och andra skit-åkommor.

Idag ska jag och Tim kasta all bråte vi har på balkongen. Det vill säga, resterna av vårat genomsura golv och lite andra saker. En container står utanför och vi har höststädning imorgon i brf så jag ska passa på att göra mig av med allt onödigt skit. Ska vara lite huslig idag och imorgon också, tänkte göra grönsaksbiffar from scratch, och även lite annat hokus-pokus i köket.

Senare idag åker jag och hämtar hem voffe så att han får vara hos oss över dagen och natten, och kanske piggnar till lite. Han var inte så jätteuppåt idag sa min mor i telefonen. Hoppas vi kan ändra på det!


Kommentarer
Postat av: Andrej

Tack! Inte ofta jag får höra sånt, som inte dricker alkohol. Det brukar vara precis som du säger, en massa tjat om varför och vad konstigt och men bara ett enda glas gör väl inget. Skitjobbigt. Skönt att det finns människor som respekterar andra människors val :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback