091022 - Bra sparring

Drog iväg på sparringpass igår och jag var orolig att min sparringpartner inte skulle komma på passet som bestämt, men fem minuter i kom hon och jag kände mig lugn igen. Brukar aldrig känna mig orolig över sparringpass eller om jag måste byta partner 2865 gånger under passet, men jag tror att gårdagens oro berodde på nervositet över att jag inte varit på sparringpass på ett tag.

Vi började i helt rätt tempo och min guard var inte mycket att hurra för. Jag har tappat det där lite då jag inte varit och kört på ett tag och för mig tar det några pass innan jag är säker på mig själv.

Det var ett givande pass, körde med några olika tjejer igår men en utmärkte sig rejält. Hon ville köra ganska lätt sparring men när hon kommit in i tempo så började smockorna komma. Det var rejäla slag, dessutom var hon längre än mig så det var riktigt nyttigt. Jag passade på att slå i magen på henne när hon ville komma åt mitt huvud, vilket resulterade i en bra fight med mycket rörelse och fotarbete (något jag verkligen behöver öva på)...

Jobbet igår var helt okej. Jag gjorde inte många knop då jag har en lära på jobbet som ska ta över efter mig. Han är så duktig så, väldigt sjävlgående och frågar om han behöver hjälp om något - vilket jag har sagt att han bara måste göra.

Ikväll blir det ingen träning och jag har lite ångest över det, hade gärna sparrats idag igen men ska hem till mamma och massera hennes fötter och äta lite middag där också. Det blir trevligt och det känns som att jag behöver det, lite värme liksom.

Har inte sett till Jempa och Helene på passen alls senaste tiden och det är ju av goda skäl. De har nog med sitt eget. Jag ser dock fram emot när jag får träffa dem på klubben nästa vecka (Jempa, jag kör gärna bara boxsparring med dig om du vill, så får jag lära mig lite nya knep..)

Imorgon är sista dagen på mitt nuvarande jobb, sedan byter jag. Ska bli skönt med en nystart. Ska även bli skönt när alla veckorna har gått (2-4 veckor kvar ca) och vi har ett nytt vardagsrum. Jag längtar verkligen.


Kommentarer
Postat av: Andrej

Vad skönt att det kommer tillbaka så snabbt - känslan tycker jag är svårast att hitta. Känslan och tajmingen. Men du verkar ju inne i det redan.

Postat av: Helene

Jag kommer på måndag baby!!! :D slutar jobbet runt 17 så jag siktar på att hinna till passet 18.00 :D:D:D

2009-10-23 @ 20:06:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback