091014 - Vill inte

Jag har en sån där kryp-känsla i kroppen som inte vill försvinna. Jag vill inte sitta still, jag är hungrig, jag är trött, ja vill sova, jag vill umgås, jag vill definitivt inte sitta här och bara vänta på ett besked om när jag får börja på nya jobbet. Jag har så många orosmoln just nu och ett av dem är just det här. Tänk om de ändrar sig, tänk om det inte går att lösa mig ifrån min tjänst som planerat? ”det har uppstått lite problem” fick jag i ett sms från en person på jobbet som har ett finger med i spelet. Kul att få höra det liksom, i n t e .


Jag är så inne i mitt eget och jag blir faktiskt till och med irriterad när folk vill ha hjälp med saker hela jävla tiden. Hela tiden är det någonting som någon undrar, och det som stör mig mest är när folk vill att man gör jobbet åt dem. Va fan, jag är inte din butler, vad tror du?!


Enoguh is enough!


Vad jag skulle behöva är att vara hemma hos mamma och pappa och Prins med en stor kopp kaffe och mysa i deras härliga soffa (jag och Tim saknar en soffa ) i deras ombodda vardagsrum (ett sådant kommer vi inte ha på flera veckor).

 

Vi har en fläkt i vardagsrummet. En stor röd sak som låter högljutt. ”Den kommer att låta lite som en spisfläkt” – my ass att den gör! Aldrig i helvete, den surrar rätt bra den där makapären. Jag kunde faktiskt sova inatt trots allt.

 

Helgen blir späckad trots att jag inte vill. Egentligen vill jag bara ha vovve hemma och mysa i sängen med min bok, och så träna på söndagen som planerat.


Nu blir det att jag får ha vovve från fredag kväll till lördag, för på lördag ska vi på fest och jag kommer inget att dricka, förmodligen dra hem tidigt och sova så att jag kan träna på söndag som planerat – för att sen hämta hunden igen och ha honom till måndag då jag är ledig (ska till tandläkaren). Detta är min plan, men som vi alla vet vid det här laget så går de alltidd i stöpet och allt blir skit istället, så jag får ta dagarna lite som de kommer även om jag är en planerare.


Usch vad jag inte vill jobba idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback