090428 - Runaway Horse

Lediga dagar är bra dagar. Lediga dagar då jag har tid för mig själv, djuren och vännerna. Lediga dagar då jag får släppa allting, må bra, krama och pussa på Tim, skratta åt roliga saker utan att behöva tänka på allt det jobbiga.... Could go on and on..

Fredagen var en sådan dag - jag åkte till Adelsö och red en tur med Birk. Jag ville åt ett håll och Birk åt ett annat, vilket resulterade i att vi hamnade lite off the road om man så säger. Skulle litat på Birk, han visste vilken väg som var rätt. Red tillbaka en bit då han svänger självmant och vi kom tillbaka till stallet till slut. Dagen var fantastiskt med vackert väder, värme och en kelig häst.

Lördagen var också en sådan dag. Jag och Tim var riktigt duktiga och rensade ur bland kläder och på vinden. Vi kastade även vårat hemska vardagsrumsbord som jag hatade. Så skönt det var att slänga det i containern! Skönt att få lite ordning i vindsförrådet, ska ta tag i det när jag är ledig några dagar sen - sätta upp små skohyllor och så vidare..
Sen åkte vi till mina föräldrar för att jag skulle ge mamma den fotvård som hon blivit lovad ett tag nu. Fick även fixa till Tims fötter lite, och de blev lite finare än innan.

Söndagen spenderade jag i stallet med Sara. Vi fick låna Boris, en Baskjirhäst som går väldigt bra ihop med Birk. Boris och Birk liksom, mycket passande. Vi hade jättetrevligt på vår ridtur och Sara var så glad så hon log hela tiden, härligt att se! Tyvärr valde Birk att skena med mig för första gången när han blev rädd för en ponny med vagn som kom travandes emot oss. Ingen fara skedd då han inte sprang så långt, men fort gick det. Sara och Boris kom efter oss och jag var mest orolig att Sara skulle ramla av men hon bara skrattade...

Måndagen var en skitdag. Nothing more to say.

Idag. Jora. Vi får väl se efter klockan 16:00.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback