090402 - Dancing

Dans.
Underskattat som f-n!
Igår fanns det ingen motivation till kickboxning alls - då jag haft astma några dagar av okänd anledning.
Någon träning måste det bli, tänkte jag och började dansa till en skiva med cha-chalåtar som jag spelade in för flera år sen. Sen fastnade jag. Hade tänkt att gå ut och test-springa för att se hur astmanivån låg, men det slutade med en timme dans i vardagsrummet. Blandade hiphopen från lågstadiet (gick på hiphop då trott eller ej), cha cha, jive och salsasteg med lambada. Det ni. En fröjd för ögat, haha, n o t . . . Resultatet: genomsvettig och skakiga ben, just as I like it.

Jobb.
Är på Shell i 2 veckor drygt och har mycket bra tider. Det är tillfälligt men bra för mig nu då jag kan fokusera på viktiga saker på helger när jag faktiskt för första gången sedan skolan är ledig både lör-sön och även fredag eller måndag ibland också. Super. Väntar fortfarande på att få veta om hur det blir längre fram, på jobbfronten.

Träning.
Som jag nämnde har jag haft astma några dagar och vet inte riktigt varför. Kanske är det pollenperioden som dragit igång starkare än vanligt, för i vanliga fall ska jag inte känna något av det. Träningen har blivit lidande och jag har inte tränat kickboxning på ett tag, känns urdåligt. Ikväll ska jag prova med ett pass - lär känna av det imorgon, men tanken är att jag ska gå imorgon och på söndag också.

Flytten.
Vi flyttar den 20 maj - till en 3a (dörren bredvid). Smart flytt - hoppas allt går smidigt. Har tittat lite på både golv och fondtapeter - det mesta är vitmålat i nya lägenheten; hall, vardagsrum, sovrum - dock inte kök och sovrum nr 2 som ska målas om. Prio 1 blir att måla om alternativt fixa till lite i hallen och köket, sedan vårat sovrum, sedan sovrum 2 och ev vardagsrum beroende på hur alla väggar ser ut efter alla 76859 tavlor som hänger där idag. Möjligt att det bara blir att sätta upp nya tavlor/bilder/grejer på väggarna så att de täcker några av de små krok-hålen och resten kan man dutta i med lite färg bara. Allt beror på.. allt.. Hade tänkt att ha någon form av laminatgolv i sovrum och kök + en del av hallen. Så vill jag även prova på att lägga klinker i hallen, precis intill dörren och en liten bit in. Får fråga far min om lite hjälp med det. Nu undrar ni säkert vad Tim tycker, eftersom att jag skriver utifrån mig själv - men Tim lämnar gärna allt åt mig för han "kan inte sånt" har han sagt flertalet gånger under våran tid tillsammans. We´ll see . . .

Saknar.
Morfar
Kerstin
Yvetta och Dion

Dana
Hästarna
Old times

Dagens +
Sol, värme, bra tider

Dagens -
Uniformen, tjafs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback